Sony MDR-XB20EX

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony MDR-XB20EX op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Robindj 19-11-2010
Geschreven voor: Sony MDR-XB20EX

Goede oortelefoontjes. Ik heb verscheidende geprobeerd, maar deze zijn echt heel erg goed. Wat de voorgaande persoon zegt over het draagcomfort, ben ik niet met hem eens. Bij mij blijven ze heerlijk in het oor zitten, wat ik bij de Logitech metrofi 220 zoveel problemen mee heb gehad. En die uiteindelijk stuk was gegaan. Het geluid van de sony is minstens zo goed als die van de Logitech. Ik hoop nu alleen dat deze wat langer mee gaat, het draadje is in ieder geval al dikker en sterker als alle andere merken.

H.Bouwstra 16-11-2010
Geschreven voor: Sony MDR-XB20EX

Vanwege het in de modder vallen van mijn vorige hoofdtelefoon van Sennheiser (20 euro) heb ik de Sony MDR-XB20EX gekocht. Het geluid is goed, zelfs beter dan de vorige, echter de earbuds hebben de neiging om uit je oor te vallen bij de geringste hoofdbewegingen. Variëren in de oordop grootte mocht niet baten. Het relatief grote plastic aanhangsel waar Sony op staat helpt daar ook niet aan mee. Dit wil ik graag melden als kritiekpunt bij verder een goede hoofdtelefoon.

Raymond Stefan Langoor 15-11-2010
Geschreven voor: Sony MDR-XB20EX

je kunt de krakende en krijsende standaard oordopjes van uw MP3 speler weggooien want met de Sony MDR-XB 20 EX Hoofdtelefoon heeft u een top headset voor een wel heel klein prijsje. Wanneer R&B, dub, drum n' bass, reggae en hemeltergend harde hip hop uw ding zijn zul je vast wel eens gehoord hebben van de Sony XB serie. Liefhebbers van snaarstrakke house zijn waarschijnlijk al zo afgestompt dat ze genoeg hebben aan de de uitleg dat ze kunnen heel hard kunnen. Iets fijner besnaarde types, en dat zijn er gelukkig velen, zullen het fijn vinden te weten dat de headsets het geluid dat je in een club ervaart benaderen. Door de XB-driverunit van 9 mm ervaart u diepe bastonen en voel je zich dichter bij jefavoriete clubmuziek, in de beste geluidskwaliteit van Sony natuurlijk.

De Sony MDR-XB 20 EX geeft zo'n intens geluid dat het lijkt of je discoluidsprekers op je oren hebt. De Sony MDR-XB 20 EX zorgt voor een vette clubsound met een vol, krachtig basgeluid. De uitstekende Sony MDR-XB 20 EX (eXtra Bass) geeft de ultralage frequenties nauwkeurig weer met behoud van de kristalheldere stemmen in het middensegment en de hoge tonen. De perfecte hoofdtelefoon voor liefhebbers van basmuziek.

- Gedraaide siliconen oordopjes voor in het oor voor optimaal draagcomfort
- Neodymiummagneet voor krachtige, heldere middentonen, sluit perfect aan op de diepe dreun van de baslijn
- Nauw afgesloten akoestisch ontwerp voor geweldige geluidsisolatie en een rijk basgeluid, zonder muzieklekkage
- OFC-spreekspoel van zuurstofvrij koper voor grote stroomcapaciteit (1000 mW)
- Duurzaam en lichtgewicht snoer (plat, Y-type) van 1,2 m voor luisteren zonder knopen
- Gevoeligheid van 103 dB/mW voor krachtig geluid
- Breed frequentiebereik, 5-23.000 Hz, voor een vloeiende lage baslijn tot de allerhoogste tonen
- Vergulde, L-vormige stereoministekker
- Inclusief draagtasje en hybride siliconen oordopjes in drie maten (S, M, L) voor perfecte pasvorm in het oor

Juanmaster 03-07-2010
Geschreven voor: Sony MDR-XB20EX

+de bas is prima, maar niet zo goed als die van de cx300 van sennheiser die ik daarvoor had

+het geluid is mooi helder zeker bij wat meer pop achtige nummers, maar bij wat hardere muziek hoor je vooral de lage tonen.

-Het geluid is wat zacht ik moet mijn laptop pc en mp3 op zijn allerhardst zetten om dat te comprenseren.

mafkees 26-10-2009

prima hoofdtelefoon!
ik heb zelf de shs8001 van philips,en was hier redelijk tevreden over. Maar toen mijn broertje deze kreeg, bleken ze relatief slecht te zijn. de dopjes van de sony zijn veel beter en blijven goed in je oor zitten. daarnaast is de bass zeer aanwezig, wat ik zelf een pluspunt vind. ik wist niet dat er hoofdtelefoons waren met zo'n goed geluid, ik dacht dat dat alleen was weggelegd voor krote koptelefoons.